Pedagogik

Instruktionsmetodik
Lärarträning

Instruktionsmetodik

Ger kunskaper i hur man förbereder, planerar och
genomför
effektiva instruktioner och handledningar.

Utbildningen vänder sig till medarbetare som , till exempel, instruerar kollegor inom sitt ansvarsområde och till de som handleder nyanställda.

Utbildningen, som normalt omfattar tre dagar, innehåller både teori och praktik. Under de två första dagarna lär sig deltagarna metoder och verktyg för att kunna förbereda, planera och genomföra instruktioner. Under den andra dagen behandlas också inlärningspedagogiska grunder. Den tredje dagen ägnas helt år tillämpningsövningar på de teoretiska avsnitten. Då genomför varje deltagare en övningsinstruktion vid sin arbetsplats och får synpunkter på hur det fungerade.

Under utbildningen får deltagarna arbeta praktiskt och öva. Han eller hon får råd, tips och kritik. Efter utbildningen kan deltagaren förbereda, planera och genomföra instruktioner på ett effektivt sätt.

Mer information får du från vår kursansvarige:
lars-erik@svenskautbildningsbolaget.se

eller ring direkt på telefon 0304 600 568

Lärarträning

Ger kunskaper i att planera och genomföra
intern utbildning fokuserad på inlärning.

Utbildningen vänder sig till medarbetare som, till exempel, skall lära sina arbets-kamrater något från sitt ansvarsområde. Det kan också vara önskemål från kunder eller leverantörer. Eller också blir medarbetaren tillfrågad om att ställa upp som lärare och då tackar nej, för de vet inte "hur man gör".

Utbildningen som normalt omfattar två dagar, innehåller både teori och praktik. Under den första dagen lär sig deltagaren metoder och verktyg för att planera och genomföra effektiv inlärning. Även hjälpmedel och pedagogiska grundkunskaper ingår i den första dagens utbildning. Den andra dagen ägnas åt tillämpnings-övningar. Då genomför varje deltagare en övningslektion inom sitt område och får synpunkter på hur det fungerade.

Under utbildningen får deltagarna arbeta praktiskt och öva. Han eller hon får råd, tips och kritik. Efter utbildningen kan deltagaren planera och genomföra utbildningar på ett pedagogiskt sätt. Då vet de "hur man gör".

Mer information får du från vår kursansvarige:
lars-erik@svenskautbildningsbolaget.se
eller ring direkt på telefon 0304 600 568